9.5.06

 

Hej konsument

Aika monessa blogissa harrastetaan kaiken maailman listoja. Tässä vastauksia DN:n På Stan:ssa joka torstaina oleva "Hej konsument" kysymyksiin (på svenska):

Senaste impulsköp: Susana Bacas skiva efter konsert på Berns.

Bästa promenad: Runt Söder.

Favoritdryck: Vatten.

Äter lyxmiddag på: Vassa Eggen

Favoritgata: Skånegatan.

Bästa förfestmusiken: Studio 107,5

Reser helst till: Island.

En bra gå bort-present: Rönvin el. Arvid Nordquist Classic Kaffe

Favoritlyxartikel: Champagne.

Älsklingsljud: Skånska.

Senaste upptäckt i Stockholm: Tantolunden.

Favoritgalleri: Arkitekturmuseet.

Tidning jag gillar: DN.

Favvosajt: www.stureplan.se

Här bjuder jag mamma på middag: Östgötakällare.

Favoritförort: --

Fikar gärna på: Hornstulls mjölkbar.

Favoritbutik: Solo.

Bästa lunchställe: Restaurang Hagaporten.

Favoritgrönsak: Sparris.

Favoritfärg: Blå.

Favoritmärke: Sand.

Favoritdjur: Häst.

Världens bästa nu levande regissör: Q. Tarantino.

Stjärna jag vill träffa: Bono.

Favvoskor: Mina ljusbruna Ecco.

Klädkonto per månad: 0-1 000 SEK.

Modeförebild: Wagner.

Motionerar: Cyklar till jobbet coh löper i Söder.

Mest överskattade affär: --

Dyraste jag köpt: Digitalkamera.

Mode jag aldrig vill se igen: Axelvaddar.

Favoritprodukt på Systembolaget: Öl.

Bästa fyllekäket: Korv med bröd.

Dansar helst till: 70-talets disco och funk.

Senast gnolade: Juoksutaksi Etelärantaan.

Senaste fyndet: Hummus med soltorkade tomater.

Bästa romanen: Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri.

Bästa diktsamlingen: --

Favoritprodukt på Apoteket: Salmiak.

Fulaste färgen på kläder: Blågul.

I min cd-spelare: Espiritu Vivo av Susana Baca.

Beställer i baren: Stor stark.

Användbar pryl: iPod Nano 4 GB.

Comments:
Eikö sun suosikkijuoma ookkaan enää ilmainen alkoholi ? =)
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?